joi, 8 martie 2018

Ierniţa

Sau anemona de iarnă.
Sau omagul de iarnă.
Denumirea ştiinţifică: Eranthis hyemalis.
O plantă din flora spontană, care face o singură floare, galbenă, prin luna februarie.
Se spune că după ce înfloreşte, iarna nu mai are putere.
Se pare că e o plantă foarte toxică.

Eu nu am, vecina mea mi-a promis o rădăcină.
Din seminţe, nu înfloreşte în primul an (trebuie să treacă o iarnă peste ele ca să înflorească).




*

Actualizare:
Am primit şi eu ieri, 12 martie, un fir de ierniţă de la Ionica. L-am pus în stratul de flori de primăvară timpurie (alături de untişor, viorea - am un singur fir, toporaşi).
Azi, 13 martie, plouă mărunt, nu pot ieşi în grădină. Dar e bine pentru plăntuţele pe care le-am pus ieri, ca să se prindă (mi-a mai adus Ionica: un fir de cotoneaster variegata, un fir de liliac japonez, un fir de crăciuniţă de grădină, trei fire de spânz mov şi roz şi câteva fire cărora ea le spune ghicocei de vară - încă nu-mi dau seama ce sunt).


2 comentarii:

  1. Ghioceii de vară înfloresc în luna mai.Sunt ca niște clopoței ...https://www.bakker.com/ro-ro/p/ghiocei-de-vara-gravetye-giant-M41694

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A, da, e posibil să fie ăştia. Frunzele sunt ca în foto de pe link. O să-i pozez când vor înflori. Mulţumesc.

      Ștergere