duminică, 29 octombrie 2017

Smochini, butaşi

Săptămâna viitoare poate ar trebui să mă apuc de protejarea smochinilor pentru iarnă - sau poate ar trebui să mai aştept până le cad frunzele (părerile sunt împărţite, voi vedea şi în funcţie de prognoză).
Cu smochinul mic va fi simplu.
Cu cei mari va fi ceva mai complicat - mă hotărâsem să-i culc la pământ, dar unul dintre ei, cel mai mare, nu are tulpina principală flexibilă. Va trebui să merg pe planul de rezervă: muşuroit tulpina cca 50 cm, apoi legate crengile laolaltă, înconjurat cu vreji de roşii (ca să elimin pericolul numit şoricei - dacă aş pune coceni, şoriceii ar putea veni la adăpostul lor, la căldură, şi ar putea să roadă tulpina smochinului; pe când gustul tulpinilor de roşii le repugnă, ura!), apoi îmbrăcat în nailon (pânză de sac nu am).

Azi am ales doi butaşi de smochin (trebuie să aibă minimum 3-4 noduri, să aibă cca 5 mm grosime, să fie lignificaţi sau semilignificaţi, să nu li se lase nicio frunză), i-am pus în ghivece şi i-am băgat în casă.

(am pus un fundal alb, pentru că pe fundal de grădină nu se distingeau "beţele" de smochin :) )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu