miercuri, 9 august 2017

August

Mă minunez că dovleceii continuă să producă.
Roşii sunt multe, dar plantele în ansamblu nu arată prea bine - frunzele de la bază s-au uscat şi, deşi le-am stropit cu lapte+apă+iod, uscăciunea înaintează în sus.
S-au făcut foarte frumoşi ardeii iuţi: bulgăreşti, bishop's crown şi alma paprika.
În lanul de nemţişor mov, am descoperit azi (când m-am dus să le adun seminţele) un fir roz. Sunt cu ochii pe el, să iau şi de la el seminţe.

Vara trece cu paşi iuţi. Tot mai multe plante ajung la stadiul de produs seminţe. Am strâns aseară seminţe de zorele pitice şi regina-nopţii; iar azi: sporul-casei, călţunaşi, nemţişor.



***


seminţe de călţumaşi - încă-s verzi, trebuie lăsate sp se usuce

seminţe de roşii prunişoare

seminţe de sporul-casei, diverse culori 
seminţe de roşii violet jasper

seminţe de zorele pitice - greu de separat de pleavă

6 comentarii:

  1. Eu sunt ceva mai inainte :) Acusica termin si cu semintele de rosii. Cele de nemtisori pur si simplu le-am imprastiat pe loc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am recoltat şi eu seminţe de roşii de la câteva soiuri, dar mai am de lucru cu ele.
      Acum, pe seară, am mai adunat şi alte seminţe.

      La noi aici nu ştiu cum o fi cu nemţişorul. Oare clima îi permite şi ăstuia de grădină să iasă iar în primăvară? Poate că se comportă la fel ca cel de câmp?

      Ștergere
    2. Nu stiu cum se comporta la tine, mai bine sa il semeni in primavara, ce-i sigur, e sigur.
      Ce-mi place ca aduni si tu pietre in forma de inima :)

      Ștergere
    3. Oricum, cred că au picat şi pe jos seminţe când le-am adunat eu. Că erau foarte uscate şi nu prea am reuşit să nu le mişc. Sper să am şi la anul nemţişori, că-mi sunt tare dragi.

      Adun tot felul de pietre - pe culori şi forme. Odată, am venit de la mare cu nişte pietroaie destul de mari, că nu m-am putut despărţi de ele. :) Erasu foarte fain erodate de apă. Acasă, am înconjurat smochinul cu ele. Era mic pe-atunci. Acum e tufă şi pietrele trebuie să le reamplasez.

      Dar inimioarele din poză sunt făcute de mine. Am făcut nişte ghivece din beton şi compoziţia care mi-a rămas am pus-o într-o formă de silicon (pe care mi-am luat-o iniţial pentru cuburi de gheaţă, apoi am zis că o folosesc ca mulaj pentru săpunurile la rece. Dar erau prea mici formele, aşa că am folosit-o ca mulaj pentru inimioare de beton, pe care le folosesc ori pe lângă plante, de ornament, ori pe foile de hârtie, să nu mi le ia vântul.)
      (Acum va trebui să-mi iau altă formă de silicon, cam la fel, că mi-a căşunat să fac bomboane din plante, cu zahăr brun, miere şi ierburi aromatice (salvie, mentă etc.), şi nu am cum să le dau o formă frumoasă. Am văzut că se poate şi să se întindă compoziţia pe hârtie de copt, şi să le rupi apoi în forme neregulate. Dar parcă mai mult mi-ar plăcea inimioare sau floricele sau mai ştiu eu ce. :) )

      Ștergere
  2. sunt viabile semintele de caltunasi asa verzi? eu le iau cand sunt uscate si cazute pe pamant (am incercat sa pun din vara/toamna, n-au iesit, probabil din cauza gerurilor).
    semintele de zorele le aleg sufland pleava din ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa am făcut anul trecut, după ce cu un an înainte nu am prins nicio sămânţă.
      Le mai las la uscat.

      Da, şi eu suflu în pleava de la zorele. Dar astea de zorele pitice îs mici şi mai fug şi seminţe.
      În fine, până la urmă, operaţiunea a reuşit. :)

      Ștergere