vineri, 16 iunie 2017

Mangold

Pentru mine, revelaţia secolului! N-am mai mâncat niciodată, n-am mai cultivat niciodată.
Nu am foarte mult mangold - dar, din fericire, o parte din el a crescut frumos, gata de pregătit în bucătărie.



Azi am căutat reţete pe net şi am găsit, printre altele, o reţetă simpatică de plăcintă de mangold.
Totuşi, după discuţiile cu fetele pe FB, m-am răzgândit şi am călit mangoldul în tigaie, am presărat brânză de oaie (minunata brânză de oaie locală, direct de la producător), am adăugat şase gălbenuşuri (rămase de la îngheţata cu albuşuri) amestecate cu două linguri de iaurt gras.


*
Am fost atât de mulţumită, încât la anul o să sporesc vizibilissim tarlaua de mangold. :)
Acum, în afara plantelor robuste de la care am luat doar frunzele de pe margini şi am păstrat mijlocul, ca să mai rodească, mai am câteva fire (cred că e mangold roşu) pe care o să le răresc/transplantez.

6 comentarii:

  1. Il poti folosi exact ca si spanacul. Varianata mai light e mangold-ul calit in tigaie cu ulei de masline si usturoi :) Asa am mancat in Croatia, unde e garnitura servita standard langa carne sau peste. Ei ii spun " blitva ".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simplu şi bun. :) La peşte nu mi l-aş fi imaginat garnitură, dar... de ce nu?
      Mulţumesc, Dani.

      Ștergere
  2. Poti sa invelesti sarmale in frunze si sant super...sanda

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună idee, Sanda. Am împachetat sarmale şi în frunze de ştevie, deci în mangold e şi mai bine, că are frunza mai lată. Mulţumesc.

      Ștergere
  3. nu am consumat ! dar pare apetisant cum l-ai prezentat !
    weekend cât mai plăcut !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este. Mie îmi pare rău că nu am cultivat până acum.
      Dacă reuşesc să strâng seminţe şi îţi doreşti, o să-ţi trimit. Ţinem legătura pe tema asta.

      Ștergere